Patarimai auginantiems nevalgiuką

Patarimai auginantiems nevalgiuką

Babysits
9 min. skaitymo

Ką daryti, jei jūsų vaikas nori vis to paties maisto arba jei atsisako valgyti daržoves? Šiame straipsnyje apibūdinsime, kas yra išrankus valgymas, kodėl jis išsivysto ir kaip elgtis namuose auginant nevalgiuką.

Ženklai, kad jūsų vaikas yra nevalgiukas

Pirmiausia, galbūt jūs svarstote, o kas yra nevalgiukas? Remiantis tyrimais, yra tam tikrų bendrų savybių, kurios yra būdingos nevalgiukams.

7 ženklai, parodantys, kad jūsų vaikas yra nevalgiukas

  • Valgo lėčiau, nei kiti jo / jos amžiaus vaikai
  • Valgo labai mažai
  • Nuolat atsisako valgyti (ypač vaisius ir daržoves)
  • Visada prašo to paties valgio
  • Nenori išbandyti naujų valgių
  • Gėrimai patinka labiau, nei valgiai
  • Labai mėgsta tik tam tikrą maistą

Jeigu jūsų vaikui būdingos bent keletas iš šių savybių, tada turbūt auginate nevalgiuką.

Kodėl mano vaikas nevalgo?

Išrankaus valgymo priežastys

Yra daug teorijų, kodėl vaikas gali tapti išrankus maistui, tačiau galutinių išvadų nėra. Pagal Kembridžo universiteto tyrimą, išrankų valgymą gali nulemti demografiniai rodikliai, tėvų savybės, ankstyvo maitinimo praktika ir psichosocialiniai veiksniai.

Pagal Jeilio universiteto tyrimą nustatyta, kad pirmenybę tam tikram užkandžiui vaikai teikia pagal pakuotę. Tyrimo metu vaikai pirmenybę teikė maistui, kurio pakuotėje buvo pavaizduoti mėgstami animacinių filmų personažai, o ne maistui su pakuotėmis be jokių paveiksliukų. **Taigi šis kultūrinis veiksnys taip pat gali turėti įtakos išrankaus valgymo polinkiams. **

Kokios išrankaus valgymo pasekmės?

Nevalgiukas tai nebūtinai nesveikas vaikas. Išrankus valgymas dažnai būna tam tikra fazė, kuri užeina ir vėl praeina. Yra daug prieštaringų tyrimų, susijusių su išrankiu valgymu ir nepakankamo svorio ar antsvorio turinčių vaikų rizika.

Tačiau geriausias patarimas yra aptarti bet kokius rūpimus klausimus su savo vaiko gydytoju, nes jis gali suteikti geriausią patarimą, atsižvelgdamas į konkrečią jūsų vaiko situaciją ir sveikatos poreikius.

Patarimai, kaip spręsti vaiko nevalgymo problemą

Tad ką patys galėtumėte padaryti dėl išrankaus valgymo? Žemiau pateikiame jums keletą gerų patarimų.

Ką daryti kai vaikas nevalgo

1. Valgymo procesas turėtų būti smagus

Pasinaudokite savo vaizduote, kad valgymas būtų smagi patirtis. Po ilgos darbo dienos nesinori būti kūrybingam? Jokių problemų, mes esame čia, kad padėtume! Turime puikių idėjų, kaip pagerinti jūsų vaikų valgymo patirtį.

  • Tokie paprasti dalykai, kaip įdomios formos ar spalvų valgiai gali turėti didelės įtakos tam, ar jūsų nevalgiukas norės paragauti.

Kitas būdas padaryti tam tikrus maisto produktus patrauklesnius - sukurti personažus ir gyvūnus naudojant vaisius ir daržoves, šie skanėstai iš bananų ar dinozauriška pietų dėžutė yra puiki pradžia semiantis įkvėpimo.

Easy Pancakes for Kids

Christmas fruit tree

  • Naudokite trintuvą, kad pakeistumėte maisto tekstūrą ir spalvą. Tai ne tik padeda paslėpti daržoves vaikų maiste, bet vaikams taip pat smagu stebėti „maisto virsmą“.

  • „Nežaisk su maistu.“ - tai dažnas suaugusiųjų komentaras prie pietų stalo. Tačiau kodėl gi ne? Žaidimas yra puiki proga paversti sveiko maisto vartojimą įdomiu įvykiu!

*Viena smagi idėja yra žaidimas ieškant atitinkančių daržovių ir vaisių. Gera idėja būtų padaryti korteles su maisto nuotraukomis, o ant kitos pusės užrašyti šio konkretaus maisto naudą. Tada vaikai turi įsiminti šio maisto privalumus → „Mėlynės stiprina imuninę sistemą“, „Špinatai daro mus stipresnius“.

2. Įmaišykite naujo maisto

Kalbant apie nevalgiukų maitinimą, gali būti sunku rasti receptų, kurie užtikrintų visavertę mitybą ir patiktų išrankiausiems skoniams. Todėl rekomenduojame į valgį įmaišyti naujų maisto produktų. Taigi į makaronus įdėkite daržovių, į ledus ar jogurtą - vaisių, o į blynų mišinį - obuolių. Čia svarbiausia sumaišyti daržoves ar vaisius su maistu, kurį nevalgiukai noriai valgo!

3. Įtraukite vaikus į maisto gaminimą ir patiekalų pasirinkimą

Gaminimas gali būti smagus užsiėmimas visai šeimai! Be to, tai puikus būdas įtraukti nevalgiukus į patiekalų pasirinkimo bei gaminimo procesą.

Kai vaikai turi daugiau pasirinkimo dėl to, ką valgyti bei patys prisideda ruošdami maistą, jie paprastai būna ir mažiau išrankūs valgydami.

Štai keletas idėjų, kaip įtraukti mažąjį nevalgiuką į maisto gaminimą:

  • Leiskite vaikams išsirinkti receptą. Geriausia turėti keletą valgių idėjų, iš kurių vaikai galėtų pasirinkti.
  • Padarykite iš valgio gaminimo žaidimą: priskirkite vaidmenis, paprašykite vaikų “surasti ir atnešti kokią nors daržovę ar vaisių” ar bet kokias kitas norimas žaidimo taisykles.
  • Pasiimkite vaikus su savimi į turgų ar parduotuvę ir supažindinkite juos su įvairiomis daržovėmis.
  • Paleiskite linksmos muzikos ir įtraukite vaikus į virtuvės darbus duodami jų amžių atitinkančias užduotis, tokias kaip:

    • Tešlos gaminimas
    • Daržovių plovimas
    • Ingredientų įvardinimas ir skaičiavimas (labai naudinga lavinant žodyną ir matematikos įgūdžius!)
    • Stalo paruošimas
  • Jeigu vaikai yra pakankamo amžiaus, galite paraginti juos perskaityti receptą garsiai. Tai bus puiki ir naudinga praktika jei vaikai jau mokosi skaityti.

Vaikų įtraukimas virtuvėje gali būti puikus būdas paskatinti juos valgyti daugiau įvairių produktų, ir kas žino, galbūt tai netgi sužadins svajonę tapti restorano virėju!

Trūksta įkvėpimo receptams? Peržiūrėkite mūsų siūlomus sveikų valgių receptus vaikams!

4. Raskite sektinus pavyzdžius

Tam tikri kultūriniai autoritetai gali turėti ir neigiamos, ir teigiamos įtakos vaikų valgymo įpročiams. Pavyzdžiui, pamatę Popajaus nuotrauką, kurioje jis mėgaujasi špinatais ir dėl to sustiprėja, vaikai taip pat gali pradėti žiūrėti į špinatus teigiamai.

špinatai stiprybė

Tėvai, broliai ir seserys taip pat gali būti svarbūs sektini pavyzdžiai vaikui. Tad įsitikinkite, kad rodote tokius valgymo įpročius, kokius norite, kad turėtų jūsų vaikas. Patys būdami teigiamu sektinu pavyzdžiu taip pat galite padėti pagerinti išrankius vaiko mitybos įpročius.

5. Duokite vaikams laiko apsiprasti su nauju maistu

2014 metais atliktas Mitybos ir dietologijos akademijos žurnalo tyrimas parodė, kad vaikams reikia 12-30 kartų naujo maisto išbandymui, kol jie nusprendžia, kad jiems tas maistas tikrai patinka. Taigi, skirkite jiems šiek tiek daugiau laiko ir žingsnis po žingsnio kartu pažinkite naują maistą.

Dažniausiai pasitaikančios klaidos

Yra keletas dalykų, kurių reikėtų vengti, siekiant pagerinti nevalgiuko valgymo įpročius. Žemiau nurodome dažniausiai pasitaikančias klaidas.

Nepykite ir nešaukite ant vaikų

Žinoma, nuolatinės diskusijos su vaikais gali varginti. Tačiau svarbu, kad šis nuovargis ir nusivylimas nepasireikštų agresija ar šaukimu.

Pagal New York Times ir 2014 tyrimu, kurį atliko The Journal of Child Development, šeimose, kuriose dažnai šaukiama, vaikams pasireiškia:

  • Didesni nerimo lygiai
  • Stresas ir depresija
  • Elgesio problemos

Vietoj to, leiskite situacijai atvėsti, jei pradėsite jaustis nusivylę ir vėl panagrinėkite šią temą kitu metu.

Nenaudokite deserto kaip bausmės ar atlygio

Desertas vaikams dažniausiai yra mėgstamiausia vakarienės dalis… Todėl tai ganėtinai vilioja panaudoti desertą kontroliavimui, ką vaikai valgys ar nevalgys, tiesa?

Tačiau pagal tam tikrus atliktus tyrimus, maisto naudojimas kaip atlygis ar bausmė kaip tik gali pakenkti sveikos mitybos įpročiams, kurių bandote išmokyti savo vaikus.

Kaip atlygį gaudami saldumynų, traškučių ar sodos, vaikai dažnai persivalgo maisto, kuriame yra daug cukraus, riebalų ir tuščių kalorijų. Dar blogiau, tai trukdo natūraliam vaikų gebėjimui reguliuoti savo valgymą. Tai taip pat skatina juos valgyti, kai jie nėra alkani.

Nesakykite „oi jie šito tai tikrai nevalgys!“ kai vaikams pasiūlomas tam tikras valgis

Kai pasakote, „oi jie šito tai tikrai nevalgys!“, iš karto vaikui formuojate neigiamą požiūrį į šį valgį. Jie gali pradėti galvoti, kad jiems tas valgis tikrai nepatiks, tik todėl, kad jūs taip sakote, net jei jie niekada nebandė šio valgio.

Neverskite vaikų valgyti per prievartą

Kiekvieno nevalgiuko tėvai susiduria su ta pačia dilema: Ar paleidžiate vaiką nuo stalo, net jei jis nevalgo žalumynų, ar priverčiate valgyti visą maistą, esantį lėkštėje, net kai šis vaikui nepatinka?

Kai matote, kaip jūsų vaikas stumdo maistą savo lėkštėje, skundžiasi, kad nenori valgyti arba tiesiog atsisako valgyti, net neparagavus, mes galime būti linkę vartoti vieną nekaltą frazę, pvz., „na, dar porą kąsnių“ arba…

Mičigano universiteto mokslininkai teigia, kad reikalavimas, kad vaikai valgytų jiems nepatinkantį maistą, nėra susijęs su svorio pokyčiais ar jų požiūriu į maistą. Tiesą sakant, tai gali būti daug problematiškiau, sukelti įtampą valgio metu ir pakenkti tėvų ir vaikų santykiams.

Tyrimas rodo, kad verčiant vaiką valgyti ar apribojant tam tikrą maistą, valgymo įpročiai ne tik nepagerėja, bet dar ir pablogėja. Tai rodo, kad spaudimas valgyti sukelia sutrikimus vaiko gebėjime savarankiškai reguliuoti savo valgymą. Kitaip tariant, sotumo jausmas yra nuslopinamas, o tai daro įtaką instinktui nustoti valgyti.

Taigi, nors mes, žinoma, vis tiek rekomenduojame valgyti įvairius maisto produktus, galbūt norėsite pabandyti laikytis mažiau kontroliuojančio požiūrio.


Tikimės, kad šis nevalgiukams skirtas vadovas padės jums geriau suprasti situaciją, kurioje esate, ir pagelbės gerinant jūsų vaikų valgymo įpročius.

Trūksta idėjų, ką pagaminti jūsų mažajam nevalgiukui? Peržiūrėkite mūsų valgių receptus vaikams!

Bon appétit!